Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Sove- liggevognstogets konkurrence (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 3/11 2014, 18:47 (3465 dage siden) @ Hedegaard

Og her kunne man jo tage RZD som et passende eksempel.

Det kan diskuteres. Rusland har en anden historie, end fx. Tyskland og Danmark har.

På trods af, at russiske Aeroflot tilbyder nogle af de billigste flybilletter på verdensplan, så har det stadig lykkedes RZD at skaffe kunder til deres sovevognstog til Frankrig, som er flere gange dyrere end CNL, og hvor man endda har investeret i nyt materiel.

Ruten er også en anelse længere. Prisen for Paris - Berlin starter ved kr. 1.453 for en plads i en tresengs kupé. Prisen er fundet i RZDs netbutik.

Jeg er rystet over, at der på et jernbaneforum som dette kan sidde mennesker, der fnyser så meget over nattog, og omtaler det som noget, som kun forkalkede jernbaneromantikere interesserer sig for.

Jeg synes modsat, det er lidt sjovt, at så mange pludselig vil rejse med nattog, når de er nedlagt, og tænkte, det var bedre, om de mange demonstranter rejste med toget.

Selv har jeg jo tid nok, og har ikke lyst til en overnatning i en lille kupé i et nattog. Så vidt jeg husker, kostede en enkeltkupé på 1. klasse nogenlunde det samme som et værelse på et firestjernet hotel i fx. Köln el. Bruxelles, så prisforskellen var prisen på en billet til dagtogene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak