Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sove- liggevognstogets konkurrence (Generelt)

af Hedegaard, 3/11 2014, 18:12 (3465 dage siden) @ Nordexpress

Lad mig lige smide to facts ind i tråden:

Business casen synes at se sådan ud:

1. Der skulle nyinvesteres i nyt materiel
2. Service i toget var bortrationaliseret - hotelproduktet forsvundet
3. Store lønomkostninger til rangering
4. Store dele af passagersegmentet er skiftet til andre transportformer, fly og bus.

Og her kunne man jo tage RZD som et passende eksempel.
På trods af, at russiske Aeroflot tilbyder nogle af de billigste flybilletter på verdensplan, så har det stadig lykkedes RZD at skaffe kunder til deres sovevognstog til Frankrig, som er flere gange dyrere end CNL, og hvor man endda har investeret i nyt materiel.

Så det KAN lade sig gøre med den rette vilje og markedsføring.
Jeg er rystet over, at der på et jernbaneforum som dette kan sidde mennesker, der fnyser så meget over nattog, og omtaler det som noget, som kun forkalkede jernbaneromantikere interesserer sig for.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak