Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Sove- liggevognstogets konkurrence (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 4/11 2014, 21:31 (3464 dage siden) @ Nattogsrejsende

Enig - men Tyskland og Danmark er også lande, hvor toget har været - og til dels stadig er - et meget vigtigt transportmiddel.

Ikke i samme grad som i fortidens Sovjetunionen og nutidens Rusland.

At ruten er noget længere skulle jo netop tale for, at det var sværere at opnå et tilstrækkeligt antal passagerer, da mange jo givetvis lægger meget vægt på den tid, rejsen tager.

Fra min side var det et argument for højere priser. Rejsetiden Moskva - Paris er lidt over 36 timer.

Hvordan ved du, at så mange "pludselig" ville rejse med nattoget.

De fik ikke meget opmærksomhed før denne weekend.

Desuden kunne det hurtigt blive en meget lang tur, hvis man skulle længere end til f.eks. Køln, og derfor ville blive nødt til at indlægge en overnatning eller to undervejs.

Ja, den samlede rejsetid bliver længere, men strækningen bliver den samme el. kortere.
Selv har jeg som bekendt højest erfaring med Randers - Manchester, men har fundet ud af, at fx. Paris, Wien el. Zürich i princippet kan nås fra Randers på en dag. Til gengæld har jeg fundet ud af, at Köln er det bedste sted til en overnatning på vej hjem fra Manchester, fordi det er svært at nå Hamburg.
Edit: På vej til Manchester, London el. andre britiske byer overnatter jeg typisk i Bruxelles.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak