Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vil DSB s timeplan smuldre nu (Generelt)

af ThomasTT, 22/7 2015, 23:03 (3203 dage siden) @ Bent Jensen

Forleden dag læste jeg på DR tekst tv at trafikministeren vil indkalde forligspartierne bag togfonden til drøftelse
af Vejle fjord jernbanebroen, mon det er ikke er første del af at udsætte projekterne der skal iværksættes for
timeplanen hos DSB. Jeg tror det for de borgerlige vil jo have en midtjydsk motorvej og der er ikke penge nok til både motorvej og de projekter der er ,på beddingen.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Næppe. Jeg tror du undervurderer hvor meget af timeplanen, der afhænger af allerede besluttede ting som ringstedbanen og de nye signaler. To projekter der koster mere end hele togfonden. Og som i sig selv gør yderligere investeringer uundgåelige. Man kan jo ikke bruge 24 milliarder på nye signaler og så ikke elektrificere til Aarhus.

Togfonden er derudover et bindende forlig så længe oliepengene rækker. Dvs meget af det væsentlige vil blive gennemført. Det er endda fremskudt. Der kan højest ske mindre beskæringer eller udsættelser, men i praksis er det jo muligt at gennemføre timeplan uden en Vejle Ford bro.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak