Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timemodel eller genåbning af stationer (Generelt)

af Bedrevidende, 24/7 2015, 20:41 (3201 dage siden) @ ThomasTT

Hvis du har ondt - søg læge


Ja, det er jo så sandelig også et argument, der bringer den jernbanefaglige diskussion videre. Gå nu efter bolden og ikke kvinden.

Hvorfor prøver du ikke at argumentere for din position i stedet? Lars Møller Jensen gør det jo glimrende på det område, mens dine argumenter lyder lidt tøsefornærmede.

Du har jo tidligere indrømmet, at du hellere ser pengene anvendt på "hundredvis af genåbninger af stationer" i stedet for "den midterste del" af timemodellen. Sidstnævnte strækning må jo så være strækningen Odense-Aarhus.

Du kan godt "strække" timemodellen. F.eks. til at afgå fra København i minuttal 58 og ankomme til f. eks. Aarhus i minuttal 02. Så har du fluks sparet nogle milliardinvesteringer og kan begynde at tale om standsning i Ringsted (glem nu det fis med at Slagelse er "en halv Odense").

Men så har du altså ikke en timemodel mere - hverken køreplansmæssigt eller økonomisk. Måske i din verden - men ikke i den "rigtige verden". Og så har du i øvrigt psykologisk, markedsføringsmæssigt og økonomisk en væsentlig dårligere løsning.

De fire ekstra minutter vil over 30-50-100 år koste millioner og milliarder - også når du har fratrukket den besparelse, der ligger i at passagerer fra Ringsted og stationer syd herfor sparer tid og skift.

Du forsøger at argumentere for, at man kan flytte nogle af minutterne fra strækningen København-Odense til strækningen Odense-Aarhus (eller mener du reelt Aarhus-Aalborg?). Det gør ikke regnestykke bedre - tværtimod. Rejsestrømmen øst for Odense er større end rejsestrømmen vest for Odense.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak