Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vil DSB s timeplan smuldre nu (Generelt)

af Jakob Nielsen, 23/7 2015, 10:53 (3203 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Det vil - efter min mening - være en god idé at revurdere timemodellen, så den f.eks, blev til "Fem kvarter fra Kbh. til Odense" osv.
Det ville være et mål, der kunne nås, og så ville jernbanebroen over Vejlefjord ikke være påtrængende nødvendig.

Stefan K


Hej Stefan K

Det lyder fornuftigt, må jeg have lov at tilslutte mig dit synspunkt og erklære at en time fra København til Odense kun har en "reklameværdi" så man kan slå på det .
Det har ingen praktisk betydning for tilslutningstog og busser i København, hvor der jo er forbindelser round-the-clock man siger på nydansk;-) om man afgår -,50 og ankommer -,10.
Det spiller heller ikke nogen rolle for omløb etc.
Det har været foreslået at man lagde en times køretid fra Ny Ellebjerg på dette Forum; men man kan jo vælge et hvilket som helst punkt vest for København, uden at støde på trafikale problemer. Det vil også være lettere
at passe togene ind på Københavns Hovedbanegård (for nu at undgå forkortelser;-) ), hvor der jo er klare kapacitetsproblemer.

Med interesseret hilsen
Lars Møller Jensen.

Hej
Undskyld mig men Nej
Der er faktisk allerede en del som pendler fra Odense til København. Bare 10 min mindre hver vej, betyder 20 min mere hjemme ved børnen af de måske en til halv anden der går fra de kommer hjem til børnen skal sove.
Hvert minnut toget kører langsommere end det behøver tæller og det tæller hver eneste dag.
Mvh Jakob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak