Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Gæst19, mandag 09. juli, 2018, 14:33 (1080 dage siden) @ mikedk2100

Det er da en selvfølge at antallet af biler i Danmark stiger. Der er intet alternativ

De salgsargumenter som tilhængere af jernbanens kommer med er:

Lastbiler slider ca 20 gange så meget på vejene som personbiler

Tog udmærker sig ved ikke at genere andre transportformer

Om få år kan man køre med tog Århus/Esbjerg-Kbh på omkring 2,5 time

Og andet af samme skuffe

Er der virkelig nogen der tror på at den slags påvirker folks valg af transportmiddel her og nu når man skal fra A til B

Rigtig mange har for længst valgt toget fra. På grund af dårlige oplevelser med togrejsen. (Defekt klimaanlæg, aflåste toiletter, totalspærring/togbus, aflysning, tilslutningsforbindelse der ikke nås, sporskifteuorden, signalfejl, den vogn man har pladsbillet til er ikke med i toget, værsgo ståplads. osv. osv.) Og de kommer ikke tilbage. Slet ikke sålænge kvaliteten er så ringe som nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen