Hver femte tager bussen fra Aarhus til København (Trafikpolitik)

af Gæst19, mandag 09. juli, 2018, 14:33 (842 dage siden) @ mikedk2100

Det er da en selvfølge at antallet af biler i Danmark stiger. Der er intet alternativ

De salgsargumenter som tilhængere af jernbanens kommer med er:

Lastbiler slider ca 20 gange så meget på vejene som personbiler

Tog udmærker sig ved ikke at genere andre transportformer

Om få år kan man køre med tog Århus/Esbjerg-Kbh på omkring 2,5 time

Og andet af samme skuffe

Er der virkelig nogen der tror på at den slags påvirker folks valg af transportmiddel her og nu når man skal fra A til B

Rigtig mange har for længst valgt toget fra. På grund af dårlige oplevelser med togrejsen. (Defekt klimaanlæg, aflåste toiletter, totalspærring/togbus, aflysning, tilslutningsforbindelse der ikke nås, sporskifteuorden, signalfejl, den vogn man har pladsbillet til er ikke med i toget, værsgo ståplads. osv. osv.) Og de kommer ikke tilbage. Slet ikke sålænge kvaliteten er så ringe som nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
DSB N208
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen