Aarhus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af ThomasTT, lørdag 07. september, 2019, 12:49 (10 dage siden) @ esni

Grundlæggende viser det, hvor stor en pris, der hele tiden betales for dårlig byplanlægning især i 60-70 erne. Havde man bare lagt Skejby Hospital ved en bane - et par km væk i den eller anden retning - havde dette milliardprojekt, inklusive vanvittig årelang lukning slet ikke været nødvendigt. Samkøring af Odder og Grenå havde været rigeligt.

Men sådan er virkeligheden nu engang, og man må se fremad. Det er klart at når så lang nedlukning kombineres med særdeles ustabil drift, så er det svært at få passagerer. Men man må formode, at man før eller siden får styr på de ting. Nu er banen der, det meste er rigtig bane og det langsomme letbane forløb er i en meget væsentlig korridor. Der er et hav af stationer, hvis områder løbende kan udvikles. Det skal nok blive godt.

Det kan bare undre, hvorfor det tilsyneladende er så svært at få de her ting til at fungere i Danmark.

Jeg er dog skeptisk mht de senere etaper. Som rene letbane og i mindre centrale områder virker de ikke oplagte i forhold til fordelene ved letbane


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen