Nu kvitter pendlere på Sjælland kollektiv trafik (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, fredag 20. september, 2019, 09:27 (83 dage siden) @ Niels Munch

En af de trafikforskere, Ingeniøren citerer, giver forklaringen på "flugten":

"Ifølge trafikforsker Harry Lahrmann vil kollektiv transport altid tabe terræn til bilen, næsten uanset hvor meget det lykkes at forbedre den. Det er næsten aldrig hurtigere at bruge det offentlige end bilen, og mange bus- og togrejser tager to-tre gange længere tid."

Du må jo mene, at ekspertisen i dette forum ved bedre, siden du bringer emnet op her.

Harry Lahrmann har da nok ret i, at den kollektive transport altid vil tabe terræn til bilen. Men andre storbyer - fx Amsterdam, som jo også har mange cyklende pendlere - formår alligevel at have 29% pendlere i den kollektive trafik (tal fra 2014). Andre storbyer i Europa har langt flere pendlere i den kollektive trafik, men dog færre cyklende pendlere.

Så burde det også være muligt i København, at få flere end sølle 17% - og det burde Harry Lahrmann have forholdt sig til, nu han er trafikforsker og dermed "ekspert".

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen