Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Infrastruktur plan (Generelt)

af Kh Hk, 15/1 2020, 21:03 (1562 dage siden) @ steenth

Hej Steen, dit skrift gør mig lidt bekymret. Af flere årsager:
'S-tog til Roskilde', side 34:
"[...] så det fortsat vil være muligt at standse regionaltog i Hedehusene."
Men er det ikke netop dét, der optager allermest kapacitet, ala vestfyn og, dit eksempel, Ar-Sd(22,8 km, tæller 7 tog/time + gods)?

Set i forhold til: 'Beslutningsgrundlag Ring Syd (Glostrup St. – Kalvebod – Ørestad St.)'(¹), figur 3 side 13:
7 @ 8 tog (mod Kh) standser i Gl.

Og: 'Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032'(²), figur 75 side 83:
7 @ 8 tog standser i Val.

Videre: 'Screening Hastighedsopgradering i forbindelse med Signalprogrammet', side 12:
"Selve materielskiftet giver nogle store rejsetidsgevinster."
Figur side 13, her i ASCII:
Standsnings-
afstand(km)
Metro 0-1
S-tog 2-3
Lokal 4-6
Regional 7-10
IC 10-25

Minder en fremtidig Ro-Kh vel mere om lokalbane(?)

'S-tog til Roskilde Fordele og ulemper', figurerne 4.2-4.4:
Har jeg svært IKKE at konkludere, 'Disse folk vil gerne til Kh' (Ensemblet er beskedent, men set fra Hk er det også min klare formodning).
To standsninger mere, hvilken rejsetid kan jeg mon se frem til?

'Optimering af stationsstrukturen' side 8:
"Et ekstra stop kan for passagerne også være et psykologisk irritationmoment [...]"
Hmmm!?!

Jeg kan forstå, at der er plads til 'mange' toge, hvis standsningsmønsteret er homogent.
Tog/time(Ro-Hif(24,0 km))
Ring Syd 12
Trafikplanen 9/10

+ godstrafikken (Har ingen ide hvor mange, mener at have et skrift for fremtidig godskørsel/døgn, men kan ikke finde den, må nøjes med (²) figur 66 side 62:) ca. 43.

Det blev lidt rodet, gør endelig mine bekymringer til skamme!
Jeg er naturligvis og aldeles inhabil i denne sag.

Kh december 2019
[image]
Hk december 2019
[image]

Mvh. Jacob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak