Ledige lokomotiver (Generelt)

af Peter Christensen, tirsdag 19. maj, 2020, 16:44 (12 dage siden) @ RasmusD

Man kører to stammer sammenkoblet. Hver eneste nat. ME-B-B-Bk-ABs-ME-B-B-Bk-ABs mellem Kh og Nf.

Turen mellem Roskilde og Køge foregår som rangerkørsel i sporspærring med maks 25 km/t og stop foran hver eneste overkørsel. Så vidt jeg ved går det ikke meget hurtigere på resten af turen. Otte dobbeltdækkervogne og en inaktiv ME er meget at trække for ét ME-lokomotiv.

Det er altså ikke mere end ca. 555 tons den enlige Me skal trække.
Det er ikke meget mere end et stort persontog fra Rødby inden Storebæltsbroen kom.
Dog var tempoet et ganske andet for de tog end det bumletog, som lister afsted i en sporspærring.
Man kunne også sammenligne med dengang - midt i 90'erne - hvor Me med mellemrum kørte gods. Så var vi pludselig over 1000 tons. Ikke at det var en behagelig oplevelse, men det kunne lade sig gøre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen