Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af RasmusR, torsdag 18. marts, 2021, 11:28 (513 dage siden) @ Svend

Kan du kvalificere hvorfor disse forslag ikke virker?


S-tog til Helsingborg. Gad vide hvem der kan få glæde af det. Svenskere der mener at der er arbejde at få i Helsingørområdet (som det er blevet anført af en kommunalpolitiker fra Helsingborg). For øvrigt er det en rigtig dårlig forretning at bygge en jernbanetunnel der (hvis det i det hele taget kan lade sig gøre). En fast vejforbindelse er der mere musik i (selv om det betyder en dårligere økonomi for den nuværende Øresunds-forbindelse).

Godstog i tunnel fra Landskrona til København som skal tilsluttes det eksisterende jernbanenet på Københavns Hovedbanegård. Det forslag kommer i hvert fald ikke fra jernbanekyndige :-) Tænk også på de mange byggepladser der skal etableres midt i København. Mon Tivoli er begejstret?

Passagertrafik fra Landskrona (ca 33 tus indbyggere) med direkte/hurtige tog til København?! Det er i hvert fald ikke københavnerne der skal til Landskrona - der sker ingenting dér :-)

Men svenskere er et venligt folkefærd. De vil gerne være med til at financierer sådanne projekter. Vi siger tak ......

Jeg bemærker du ikke nævner ekspresgruppens forslag om en s-togstunnel parallelt med røret. Er det et godkendt og visionært forslag?

/R


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak