Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Jensen123, 21/3 2021, 08:55 (1497 dage siden) @ My1202

Blot et håb om at Svenskerne sender deres gods via færge udenom Danmark!

Der skal rigtig mange færger til at modsvare kapaciteten og hastigheden af faste forbindelser så "Dream on".


Hvor mange godstog kan køre mellem Kastrup-Ringsted?

Nogle byggede jo den nye bane med kun 2 spor!

Nu tænkte jeg nu også på lastvognene også.
Der er en masse rangering ved de færger - det kan aldrig måle sig med et 800 til 1000 m langt godstog. Selv med 4 spor i bredden kræver det godt nok en lang færge.....


En færge primært beregnet til lastbiler i 2-3 etager og i bredden med min 6 baner kan overfører pænt meget.

Godstog med færge.
Der er vel intet til hinder for at nybyggede godstogsfærger havde en længde på 250 meter, bredde så der var 6 spor.
Og etagen over skinnedækket kunne anvendes til dæk for lastbiler.

2 dobbeltture pr døgn ville flytte gods svarende til 2 godstoge a 1.000 meter og 2x 300 lastbiler med trailer.

Så 6 sådanne færger mellem Trelleborg og Tyskland kunne reelt afskaffe lastbiler i transit gennem Danmark til Svrige og overføre 12 godstog a 1.000 m pr døgn i hver retning.

Givet hurtigere og billigere at etablere end de mange tunneler og gener som vort broderland gerne vil udsætte os for.

Jeg håber ikke du er uddannet skibsbygningsingeniør, men jeg skal venligst gøre dig opmærksom på, at tyngdeloven ikke kan ophæves af Folketinget. Så med mindre du har en fetish for kæntringsulykker, så er lastbiler på 3 vogndæk ikke gangbart. Begreber som for eksempel tyngdepunkt og dybgang er værd at tænke over.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Ålbæk
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak