DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Jensen123, søndag 21. marts, 2021, 08:55 (217 dage siden) @ My1202

Blot et håb om at Svenskerne sender deres gods via færge udenom Danmark!

Der skal rigtig mange færger til at modsvare kapaciteten og hastigheden af faste forbindelser så "Dream on".


Hvor mange godstog kan køre mellem Kastrup-Ringsted?

Nogle byggede jo den nye bane med kun 2 spor!

Nu tænkte jeg nu også på lastvognene også.
Der er en masse rangering ved de færger - det kan aldrig måle sig med et 800 til 1000 m langt godstog. Selv med 4 spor i bredden kræver det godt nok en lang færge.....


En færge primært beregnet til lastbiler i 2-3 etager og i bredden med min 6 baner kan overfører pænt meget.

Godstog med færge.
Der er vel intet til hinder for at nybyggede godstogsfærger havde en længde på 250 meter, bredde så der var 6 spor.
Og etagen over skinnedækket kunne anvendes til dæk for lastbiler.

2 dobbeltture pr døgn ville flytte gods svarende til 2 godstoge a 1.000 meter og 2x 300 lastbiler med trailer.

Så 6 sådanne færger mellem Trelleborg og Tyskland kunne reelt afskaffe lastbiler i transit gennem Danmark til Svrige og overføre 12 godstog a 1.000 m pr døgn i hver retning.

Givet hurtigere og billigere at etablere end de mange tunneler og gener som vort broderland gerne vil udsætte os for.

Jeg håber ikke du er uddannet skibsbygningsingeniør, men jeg skal venligst gøre dig opmærksom på, at tyngdeloven ikke kan ophæves af Folketinget. Så med mindre du har en fetish for kæntringsulykker, så er lastbiler på 3 vogndæk ikke gangbart. Begreber som for eksempel tyngdepunkt og dybgang er værd at tænke over.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB D894

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen