Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af steenth, 10/4 2021, 21:10 (1111 dage siden) @ Rail

Hvorhenne står, at de kun kan køre på dansk strøm?


Det står i udbudsmaterialet. Man vurderede for nogle år siden at multisystem-togsæt ville blive for dyre, hvilket betød at Vectron lokomotiverne blev indkøbt som multisystem-lokomotiver og derefter blev der købt personvogne til den internationale trafik.


Det var ikke prisen der blev afgørende men at man ville have et "rent" standard produkt.

Tog til de 2 strømsystemer relativ let at håndtere.. Efter min mening burde man gå efter at de kunne køre til Flensborg, så man kunne få nogle bedre forbindelser til Hamborg. Og min fornærmelse der er nok til trafik til Flensborg alene.


IC4 spøgelset har ligget tungt henover beslutningsprocessen - glem nu ikke det.

Nu er udstyr, som kan klare 2 strømsystemer hyldevare... og ret simpel - den vil være let at argumentere for. Jeg synes at de kommende betjening af Flensborg fra den danske sider ikke specielt godt. Og det nuværende tog til Hamborg kører uden om. Jeg håber de også lægger vejen omkring Flensborg med Talgo-toget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak