Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af steenth, 11/4 2021, 10:24 (1340 dage siden) @ Peter Christensen

Det vil stadig være en hyldevarer selvom man ændre lidt i konfigurationen... Det burde være en pulje af de togsæt, som kunne kører over grænsen for få en sammenhængende togforbindelser. Det vil være en variant, som relativ let burde kunne godkendes i både Danmark og Tyskland. En forudsætning kunne være at man udnytter at der kommer ETCS L1 LS syd for grænsen.

Indeholder udbuddet en variant, som skal kører i udlandet?
Hvis ikke, så glem alt det snak.

Desværre ligner det at man kun har haft fokus på den indenlandske trafik. Det vil jeg gerne kalder en brøler...

Skulle DSB og leverandøren i vildskab finde på at lave en sådan variant, så kunne de øvrige leverandører, som har afleveret "best and final offer" indlede en klagesag, hvor de sandsynligvis får medhold (læs: DSB får ikke en udlandsvariant uden et nyt udbud).

Når udbyder så stor en leverance burde de have tilføjet nogle optioner, som dækker et muligt behov, som ikke skal dækkes i første omgang... Og jeg vil nøjes være kritisk over for det valg, der er foretaget i udbudsprocesen. Hvis det gøres ordenligt, så må de lave et udbyd med togsæt de 2 strømsystemer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak