Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af Svend @, søndag 11. april, 2021, 10:39 (165 dage siden) @ Peter Christensen

Det vil stadig være en hyldevarer selvom man ændre lidt i konfigurationen... Det burde være en pulje af de togsæt, som kunne kører over grænsen for få en sammenhængende togforbindelser. Det vil være en variant, som relativ let burde kunne godkendes i både Danmark og Tyskland. En forudsætning kunne være at man udnytter at der kommer ETCS L1 LS syd for grænsen.

Indeholder udbuddet en variant, som skal kører i udlandet?
Hvis ikke, så glem alt det snak.
Skulle DSB og leverandøren i vildskab finde på at lave en sådan variant, så kunne de øvrige leverandører, som har afleveret "best and final offer" indlede en klagesag, hvor de sandsynligvis får medhold (læs: DSB får ikke en udlandsvariant uden et nyt udbud).

Igen: Det politiske system er ikke interesseret i - ønsker ikke - at danske operatører, DSB eller hvem ellers måtte blive, kører hverken til Malmö eller Flensburg. Svenskerne kommer til at stå for trafikken over Øresundsbroen og tyskerne - Deutsche Bahn - for lokaltrafikken mellem Flensburg og Tinglev.
På den måde kan Sønderborg få timedrift (og måske samtidig hastighedsopgraderinger over dele af strækningen mellem Tinglev og Sønderborg) og de politikere der er valgt i området, vil kunne sætte en fjer i hatten :-)

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen