Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af andersj @, Aalborg, søndag 11. april, 2021, 11:36 (68 dage siden) @ steenth

Det vil stadig være en hyldevarer selvom man ændre lidt i konfigurationen... Det burde være en pulje af de togsæt, som kunne kører over grænsen for få en sammenhængende togforbindelser. Det vil være en variant, som relativ let burde kunne godkendes i både Danmark og Tyskland. En forudsætning kunne være at man udnytter at der kommer ETCS L1 LS syd for grænsen.

Indeholder udbuddet en variant, som skal kører i udlandet?
Hvis ikke, så glem alt det snak.

Desværre ligner det at man kun har haft fokus på den indenlandske trafik. Det vil jeg gerne kalder en brøler...

Jeg tror lidt du overvurdere hvor vigtig Flensburg-trafikken er. Jeg har kørt med 57xx togene en del gange og langt de fleste passagere hopper direkte over i RE7 mod Hamburg. Der er næsten ingen lokaltrafik til/fra Flensburg, hvilket nok til dels kan tilskrives 2-timers driften.

57xx togene er også blevet mere besværlige at køre efter DSB ikke længere har egen licens i Tyskland mere. Nu køres der på en DB licens hvilket bl.a. kræver at lokomotivførerne skal til professionel sprogtest. Før blev der kørt på VIAS GmbH's licens, men her er DSB trådt ud af ejerkredsen i forbindelse med afviklingen af de tyske aktiviteter.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen