Fremtidens Togsæt er ikke bus (Generelt)

af My1202, tirsdag 13. april, 2021, 14:58 (73 dage siden) @ steenth

Nu må vi se om der overhovedet er nogen at køre med om 3 -4 år;

https://avisendanmark.dk/

Kombardo Expressens nye ruter


Busser kan være en supplement for dem, hvor komfort, rejsetid og hyppighed ikke betyder noget, men pris gør. Tit er stoppestedet uden for byen... Men i denne sommer, hvor der er bl.a. en spærring ved Slagelse, vil en direkte bus være et alternativ til delvis kørsel med togbus..

Mvh
Steen

Bussen - selvom den måtte stoppe udenfor centrum af en mindre by - er billigere og for mange et ligeværdigt transportmiddel.
Om man sidder i et dobbeltdækkertog med enten ingen varme eller tropiske varmegrader, skal skifte x flere og betale mere for billetten - så er en direkte bus at foretrække.

Tog er velegnet til massetransport af pendlere.
Ture hjem til familie eller besøg er oftest dyrere med tog.

Men der er en blokering som får folk i dette forum til kun at tænke ferierejser (helst i en sovevogn) og jernbaneture med 350 km/h og afgang hver max x 1 i timen, som målet for jernbanedriften i Danmark.

Ikke så sært at kravet om udbygning af motorveje forysat er stort og voksende.
Desværre!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen