Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af steenth, 11/4 2021, 07:30 (1109 dage siden) @ Banemanden

Nu er udstyr, som kan klare 2 strømsystemer hyldevare... og ret simpel - den vil være let at argumentere for. Jeg synes at de kommende betjening af Flensborg fra den danske sider ikke specielt godt. Og det nuværende tog til Hamborg kører uden om. Jeg håber de også lægger vejen omkring Flensborg med Talgo-toget.


Altså, alt er jo hyldevarer hvis du går efter at det findes i forvejen. Det betyder ikke det er billigt. Nu er der jo option på op til 250 togsæt af fremtidens tog, som bestilles med henblik på at skulle køre indenrigs og du synes, det er en god ide at fordyre dem for at de kan køre til Flensborg, som i øvrigt har ok forbindelser i forvejen? Det kan jeg simpelthen ikke se logikken i :)

Det vil stadig være en hyldevarer selvom man ændre lidt i konfigurationen... Det burde være en pulje af de togsæt, som kunne kører over grænsen for få en sammenhængende togforbindelser. Det vil være en variant, som relativ let burde kunne godkendes i både Danmark og Tyskland. En forudsætning kunne være at man udnytter at der kommer ETCS L1 LS syd for grænsen.

Flensborg bliver godt betjent nordfra med det Intercity-tog, som kommer fra Aarhus/Fredericia. Men, når IC3 er væk og de fremtidens togsæt kommer, bliver det med togskift i Padborg (evt. Tinglev) - Ellers er alternativet at Talgo-tog også skal fungere som regional-tog på strækningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak