Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af steenth, søndag 11. april, 2021, 07:55 (161 dage siden) @ Rail

IC4 spøgelset har ligget tungt henover beslutningsprocessen - glem nu ikke det.

Nu er udstyr, som kan klare 2 strømsystemer hyldevare... og ret simpel - den vil være let at argumentere for.


Det øger stadig kompleksiteten med 2 strømsystemer, 2 signalsystemer, 2 godkendelser osv.

Det er et mindre udfordring med signalsystem. Tyskerne har planer om ETCS L1 LS på den relevante strækning. Håndtering 2 strømsystemer er ikke speciel kompleks i dag. Og godkendelser bliver efterhånden lettere, da man kan allerede kan genbruge godkendelser af enkelte elementer på tværs af landegrænser. Spørgsmål er reelt om ansøgning kun skal sendes til Trafikstyrelsen eller til den europæiske myndighed, som i fremtiden skal tage sig af sager, når det går over grænser.

Ikke fordi jeg ikke også gerne ville have haft at (en del af) flåden kunne køre til tyskland ligesom IC3. Jeg prøver bare at fortælle hvad der var grunden.

Jeg vurdere at de har taget et dårlig meget fravalg. Jeg er klar over at IC4 spiller ind. Men jeg gerne stadig pege på det burde være anderledes. Specielt når de leverandører, som er i spil, har en platform, som prøvet af i praksis og har konfigurationer, som ligner det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Pris 370 kr.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen