Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12 (Generelt)

af mikedk2100, 6/12 2021, 11:35 (864 dage siden) @ thomastog

Så må man jo formode at de i toget har kaldt ud ved ankomsten til Nivå, at skal man af undervejs skal man skifte til togbus...


Det gjorde de så IKKE!


Det vil bedre for dig at få via facebook-gruppen KystbanenLive. Der sker en opsamling af hvad folk har observeret.


Min erfaring er at man skal have kritiske briller på, når man læser konklusionerne.

F.eks at der himles op over at tog er 20 minutter forsinkede i perioder med 20 minutters drift.

Eller opslag lørdag “mit tog er 7 minutter forsinket”, der bliver fulgt op om mandagen, med “det fortsætter åbenbart, mit tog er 9 minutter forsinket” (frit citeret).

Jeg fornemmer et stort behov for at være forurettet, og pilen peger næsten altid på DSB, og deres sporarbejde. Hvis nogen formaster sig at irettesætte, med fakta, så er der optræk til shit-storm. Så opsamling… muligvis… men oftest af subjektive oplevelser, som regel ikke faktuel/reel konklusioner.

Det er muligt, at konklusionerne er forhastede og ikke helt i overensstemmelse med den verden, som banefolkene gerne vil have. Men som pendler giver disse facebookgrupper (i hvert fald den for min pendlerstrækning) mig information, som jeg ikke kan få andre steder - fx at toget kører med nedsat hastighed af en eller anden grund, at toget holder for rødt pga signalfejl, at det er forsinket 7 minutter eller helt aflyst, at det er et kort tog, at det er fyldt op med passagerer allerede eller at varmeanlægget er gået amok.

Som Steenth skriver, så er det netop en opsamling af, hvad folk observerer, og ikke hvad en medarbejder bag en skærm i København mener folk skal vide - og vigtig information for mig, der så kan beslutte om jeg skal blive lidt længere på jobbet eller finde en anden vej hjem :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
DSB MX1025

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak