Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12 (Generelt)

af steenth, 8/12 2021, 13:02 (1067 dage siden) @ Jens Hansen


Jeg har fundet denne forklaring, som er skrevet hos DSB. Citat:
"Situationen er den, at
* vi i disse dage har et sygefravær blandt lokoførerne på omkring 60, hvor det normalt ligger på 40 om dagen
* at et større sporarbejde ved Slagelse gør, at vi er nødt til at omdisponere flere tjenester
* vi i forvejen har en presset planproces, hvor Banedanmark meget sent overleverer sporarbejder – ofte langt efter aftalt tid. Det giver i sidste ende et større forbrug af tog- og lokoførere"
DSB har en gruppe lokomotivfører til at dække uforudset brug. Men den gruppe har været for lille til uforudsete ting. Og arbejdstiden for lokomotivfører er svært at flytte efter at de har fået meldt deres ture ud..


Så kunne nogen her måske uddybe nogle af forholdene?

Sygefraværet - hvad skyldes det? Sygdom ville nogen sige, men historien har tidligere vist at "utilfredshed" også kan være en sygdom.

Denne gang ligner det bare det er mere sygdom.

Slagelse - sporarbejdet har kørt hele året, hvad er der pludselig ændret?

DSB bruger mere personale end normalt på at håndtere det sporarbejde...

Banedanmark overlevere sent sporarbejder - hvilke nye arbejder er det som har "væltet læsset"?

Det er ikke nye ting, men det, som er planlagt, som ikke er blevet færdig til tiden. Så man ikke kan kører med den køreplan, som der er planlagt personale til

DSBs lokofører reserve - hvorfor en den reduceret, når vi står midt i "århundredets" fornyelser?

Det er ikke reduceret. Der er bare større brug af den..

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak