Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12. OT: Mavefornemmelser (Generelt)

af Scharfenberg, 7/12 2021, 10:40 (843 dage siden) @ steenth

Ja, det er pendlerens forbandelse, som jeg selv har stået i. Hvornår skal man stole på trafikinformationen, og hvornår skal man stole på sin egen mavefornemmelse.

På linje F inden man ombyggede de korte litra SE, så der blev bedre plads til cykler, opstod der altid kaos, fordi afgangene blev kørt skiftevis med korte og lange tog. De 'korte' afgange løb folk med cykler spidsrod, og en dag fortalte jeg en yngre kvinde med cykel, at hvis hun var smart, ventede hun lige fem minutter på det næste tog, som plejede at være langt og med masser af plads til cykler. Som jeg sagde: Der er faktisk systematik i det. Men der kunne jeg godt mærke, at mine fakta var i svær konkurrence med hendes egen fornemmelse om, at den næste afgang helt sikkert også måtte være kort.

Et andet eksempel: Efter at man er begyndt at køre one stop lyn fra Aarhus H om eftermiddagen med IC4, er nogle pendlere begyndt at forveksle 'deres' afgang med regionaltoget mod Esbjerg med one stop lynet. Nogle kigger faktisk på afgangsskærmen inden afgang og ser, at der står 'mod København', og så tænker de, at det er helt sikkert en fejl. IC4 kører da altid til Esbjerg og ikke til København. Det er da bedre at stole på sin egen mavefornemmelse - altså lige indtil de havner i Odense. Så husker de fremover at kigge på afgangsskærmen :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok
DSB C707

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak