Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12. OT: Mavefornemmelser (Generelt)

af thomastog, 7/12 2021, 10:51 (871 dage siden) @ Scharfenberg

Ja, det er pendlerens forbandelse, som jeg selv har stået i. Hvornår skal man stole på trafikinformationen, og hvornår skal man stole på sin egen mavefornemmelse.

Personalet på toget bør vide (eller kunne finde ud af), hvordan toget kører; derfor jeg spurgte til hvad togføreren på toget oplyste, da man spurgte.

På linje F inden man ombyggede de korte litra SE, så der blev bedre plads til cykler, opstod der altid kaos, fordi afgangene blev kørt skiftevis med korte og lange tog. De 'korte' afgange løb folk med cykler spidsrod, og en dag fortalte jeg en yngre kvinde med cykel, at hvis hun var smart, ventede hun lige fem minutter på det næste tog, som plejede at være langt og med masser af plads til cykler. Som jeg sagde: Der er faktisk systematik i det. Men der kunne jeg godt mærke, at mine fakta var i svær konkurrence med hendes egen fornemmelse om, at den næste afgang helt sikkert også måtte være kort.

Det sker ikke kun med cykler. Har oplevet en SE, propfyldt. Man kunne se næste tog holde og vente på at komme til perron.

Sagde at man med fordel kunne vente på næste tog, hvor der formodentlig ville være siddepladser til alle. Samt at det var fjollet at stå at blokere dørene i 4 minutter, for blot at konkludere at ikke alle kunne være i det tog, fremfor at lade det køre og vente under 2 minutter på det næste.

“Først mig” mentaliteten i det ekstreme.

Gæt, om der gik 4 minutter før folk lod toget køre, uden at komme med ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak