Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde Festivalplads Planmæssigt Standsningssted/Trinbræt (Generelt)

af Svend, 23/1 2022, 18:31 (786 dage siden) @ steenth

Men hvad med Lokaltogs manglende mulighed for at køre til Roskilde. Jeg tror ikke at hverken Lokaltog eller DSB mener at det er deres opgave at stå for betaling for kørsel med togbusser Roskilde-Gadstrup-Roskilde


Jep. Der er altid problemer, når man udnytte en stræknings kapacitet mere end fuld ud... Men det var ikke det jeg forholdt mig til... kun at IC4 var brugbart hvis man ville... Men jeg også helst kunne komme til Roskilde med lokaltog...


Ja, rent teknisk (og hvis der er IC4 i overskud). Men nu er det jo rent faktisk Lokaltog der har kontrakt med at køre tog på den bane og der er vist ikke plads til at køre ekstra tog mellem Roskilde og Festivalpladsen mellem Lokaltogs tog til og fra Køge.


Svend - Jeg har stadig ikke forhold mig alt omkring de ekstra tog til Festivallen. Men du breder debat ud ved at inddrage nye elementer. Jeg skrev kun det er teknisk mulig at bruge dem, hvis man ville. Om man kan finde nogle IC4 i ferieperioden, hvor der er færre tog end normalt - det må DSB selv finde ud, hvis de får muligheden. Og hvordan Lokaltog håndteres - det skal de jo også finde ud af. Men stadig - det er en stor gruppe, som skal til pladsen....

Det er korrekt. Hvis man skærer lidt her og der (nedformerer, aflyser, indsætter togbusser....) for at køre pendultog to gange i timen til/fra festivalpladsen, fordi det er vigtigere end andet (og der er mange mennesker!), kan alt lade sig gøre.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak