Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra fly til tog i EU (Generelt)

af ThomasTT, 8/2 2022, 01:19 (811 dage siden) @ AFF

De kan komme med nok så mange foreslag om forbedret billetsalg osv, men i sidste ende er der kun en ting der for alvor vil gøre udslag: Flere højhastighedsbaner. Danmark hænger gevaldigt bagud på det felt, men Tyskland nord for Ruhr-området/Hanover/Berlin er nu heller ikke for glimrende.

Jeg er helt uenig. Der kommer ikke bare en masse højhastighedsbaner. Det tager årtier at bygge noget, der alligevel vil være alt for lidt. Og selv hvis man gjorde det, vil det være så rasende dyrt, hvad de rejsende så skal betale for , og hvor stor er gevinsten egentlig ved, at nattog får udvidet rækkevidden med en time eller to?

Det er tværtimod netop detaljerne omkring koncepterne, der vejer tungt. hvad enten man kalder det dagtog, nattog eller aftentog eller noget andet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
ContecRailDSB MZ1404

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak