Hs 385 contra Hs 420

af Georg Schmidt, onsdag 13. januar, 2021, 21:34 (9 dage siden) @ Steffen Dresler

I 1932 kom der en melding (M 6750/32) fra maskinchef Ove Munck , der gerne ville have maskinerne hurtigere igennem værkstederne, og derfor spare lidt på malerarbejdet. Spartling af førerhusvægge og tendervægge ønskedes udeladt.
Opmaling fra grunden skulle ændres som anført nedenfor.
Ove Holger Munck var afdelingschef fra 1/9 1927 til afsked 28/2 1938, og han var vist en ret stor motorfan.:-D
I forbindelse med førerhus og tender skulle det ske i følgende takt.

1. dag Blyhvidt-oliefarve.
2. dag Kitning med lakkit.
udsætning med spartelfarve
3 .dag Blyhvidt-oliefarve med terpentin
4. dag Sort slibe-emaille
5. dag Slibning med sandpapir, sort Japan-emaille
7.dag Overføring, påskrifter og staffering
8.dag Overlakering af påskrifter med lokomotivlak

Sign Ove Munck/H Mamsen
M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen