Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Langsommere end i 1997 (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, 24/8 2018, 19:38 (2072 dage siden) @ krabsen

Der bliver stadig behovsstandsning ved de fleste togstop. Kun i Viby J, Tranbjerg, Mårslet, Malling og Assedrup standser togene altid. På de andre “stationer” skal du stille dig frem så du er synlig/alternativt trykke stop i toget, hvis du skal af eller på.


Hvorfor har man så ikke beholdt passagersignalerne, så man ikke som på BDK-strækningerne og nu også Letbanen, tvinger brugerne til at stå fremme i al slags vejr.
- Også en forringelse.


Måske fordi man gør som stort set alle andre letbaner..
Er en passager ikke meget lokalkendt, hvordan kan han så vide, at lige netop i Aarhus skal man trykke på et passagersignal - hvis man kan finde det - når man ikke skal det i Helsingfors, Bergen, Gold Coast eller Stockholm?

Jojo, men så er det kun nogle steder i Århus, der skal trykkes, andre steder ikke, når man vil med sporvognen. Ægte århusiansk. Og det vil da være helt gak at opstille passagersignaler al den stund, at der slet ikke er brug for dem, når passagererne strømmer til. Der vil altid være noget at holde for.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere
DSB MX1001

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak