Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Langsommere end i 1997 (Generelt)

af Poul Andersen, 24/8 2018, 19:59 (2072 dage siden) @ Schienenwolf

Der bliver stadig behovsstandsning ved de fleste togstop. Kun i Viby J, Tranbjerg, Mårslet, Malling og Assedrup standser togene altid. På de andre “stationer” skal du stille dig frem så du er synlig/alternativt trykke stop i toget, hvis du skal af eller på.


Hvorfor har man så ikke beholdt passagersignalerne, så man ikke som på BDK-strækningerne og nu også Letbanen, tvinger brugerne til at stå fremme i al slags vejr.
- Også en forringelse.


Måske fordi man gør som stort set alle andre letbaner..
Er en passager ikke meget lokalkendt, hvordan kan han så vide, at lige netop i Aarhus skal man trykke på et passagersignal - hvis man kan finde det - når man ikke skal det i Helsingfors, Bergen, Gold Coast eller Stockholm?


Jojo, men så er det kun nogle steder i Århus, der skal trykkes, andre steder ikke, når man vil med sporvognen. Ægte århusiansk. Og det vil da være helt gak at opstille passagersignaler al den stund, at der slet ikke er brug for dem, når passagererne strømmer til. Der vil altid være noget at holde for.

For at gøre det ens, kunne man med fordel også havde udstyret Grenaabanen med passagersignaler.
Da Tølløsebanen i sin tid overtog Slagelse - Høng og Lokalbanen overtog Lille Nord, blev der her opstillet passagersignaler,
netop for at gøre det ens og opnå de fordele det giver.

At passagererne skal stille sig synlig på perronen og togene således skal ned i fart for at føreren kan se om der står nogle, virker meget gammeldags,
når teknikken for længst er opfundet afprøvet og fungerer.

- Det er måske for lavpraktisk en løsning

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak