Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

VaGJ M 1 – Hvad med en fællesplan? (Generelt)

af Jens, 30 cm bag skærmen, 27/8 2014, 12:48 (3531 dage siden) @ Jens P

Klubben har jo også en del andet materiel der trænger til en kærlig hånd, så jo flere lokale der gider møde op og give en hånd med er sikkert mere end velkommen.

Dér ser jeg en problematik!
Før der kan gøres noget ved M 1, lyder det som om at der er en masse vedligehold "der lige skal klares" på driftsmateriellet, førend at M 1 kan tages i værkstedet. Og det er jo netop ikke det Ove ønsker? (jeg har dog læst indlægget om, at tiden alligevel ikke er til det for hans vedkommende).
Jeg tror, at Struer Jernbaneklub kunne hverve folk, HVIS at de kom med en generel udmelding om, at M 1 kan tages i værkstedet umiddelbart efter. Indtil da, ville jeg ærlig talt tvivle med det billede der i diverse tråde er dannet af klubbens organisation.
Alligevel vil jeg dog mene, at det bedste alternativ klart ville være, at lave en reel forening til bevarelse og restaurering af M 1. Eventuelt på udlånsbasis fra SJK, der jo alligevel har erkendt flere gange, at det er et urealistisk projekt for dem. Og der er jo ingen der har sagt, at det nødvendigvis behøver at foregå i Struer.

Jeg er ikke manden til at tage initiativet til en bevaringsforening, dertil er min geografiske afstand for stor. Jeg vil dog gerne give en rimelig økonomisk støtte til projektet.

Med venlig hilsen
Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak