R-maskiner med P-maskine kedler?

af Steffen Dresler, 12/10 2012, 16:23 (4214 dage siden) @ Filip Gram

Hej Filip

Du skriver:
"Hvor ser du set, Steffen? Jf de viste tegninger har både R I og R II 24, mens H II har 28, hvilket også stemmer med de faktiske data på de bevarede, men jeg ser ikke en ændring på dem?"

Jeg tror bare vi er gået fejl tekst/skrive/forståelsesmæssigt. Altså, HL tegningerne viser at BÅDE R I og II har 3x8=24 store røgrør, mens fotografierne af R I 942 (både shipmik og Georg) viser 4x7=28 store røgrør. Men jeg kan stadig IKKE sige noget om hvornår en ændring er sket. Men det er jo ikke usandsynligt at det er sket på alle R, således at pladerne er de samme for alle, R, H og PR.
Hvorfor der eventuelt er rod i LON ved jeg ikke, manglende ændring i jeres xpl.? Derfor burde der være en rettelsesmeddelelse (RM) forrest SAMT en henvs. til gældende sider. Men DET er jo historie nu og nok uladesiggørligt at finde den ultimativt gældende RM. Så med de brugbare kedler der findes, må det jo være det at gøre godt med.

M.h.t. hvorfor 946 og ikke 942, hrmmm? Som Georg skriver umiddelbare bedre kedelkarakter og yngste kedel? Ramme og truck er jo "kun" teknikaliteter:-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak