Passagertal for Kattegatforbindelsen (Generelt)

af Pyloriis, mandag 26. august, 2019, 16:50 (51 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Da man påregner op til 20.000 passagerer dagligt hvoraf 3/4 kommer fra Store Bælt.


Det passagertal virker fuldstændigt urealistisk lavt. Til sammenligning:

Især da de 15.000 alligevel får hurtigere rejsetider med Timemodellen end det er tilfældet i dag.


Men de vil spare en hel time med Kattegatforbindelsen i forhold til omvejen via Storebælt under Timemodellen.

Det er forventede antal passagerer ifølge Kattegatforbindelsen.
Det passer sikkert meget godt med det forventede antal.

Hvis det jeg har været fortaler gennemføres vil rejsetiden i toget kunne gøres på 90 min. Og med 10 min. mellem hver afgang fra Aarhus bliver forskellen mindre end halvtimes drift via Kattegat.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen