Beslutningsgrundlag Hovedgård-Hasselager er klar (Generelt)

af steenth, fredag 04. oktober, 2019, 15:46 (136 dage siden) @ tgpsen

Det fører måske til, at byer som Vejle tror, at de får en markant ringere togbetjening med en ny bane uden om byen

Desværre fuldstændig korrekt.

Vejle by har fra dag 1 haft en fuldstændig forkvaklet opfattelse af byens kommende togbetjening. Man får minimum den nuværende betjening PLUS superlyntog Vejle-Odense-København og superlyntog Vejle-Horsens-Aarhus. Men det fatter man ikke i Vejle by. Suk.


Men det hjælper jo ikke på det når man så ser hvad der sker for Høje Tåstrup og Roskilde... De kæmpede imod den ny bane fordi de ville blive koblet af, og nej nej det var supplering... Hvad siger køreplanen fra december. Stort set ingen direkte tog til Århus fra de 2 byer...

Så må de jo få en Kattegatbro.

Kattegatbro hjælper ikke Høje Taastrup og Roskilde, da det er forbindelser fra/til Odense, Næstved og Nykøbing som er blevet forringet ved at de direkte og hurtige tog er/bliver omlagt via Køge - det er strækninger med mange pendlere. Og reelt er forbindelserne vest for Odense af mindre betydning - det er ikke Aarhus pendlerne kommer fra.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1122
Jernbanehumør
Jernbanehumør
´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen