Beslutningsgrundlag Hovedgård-Hasselager er klar (Generelt)

af tgpsen, fredag 04. oktober, 2019, 21:35 (14 dage siden) @ steenth

Det fører måske til, at byer som Vejle tror, at de får en markant ringere togbetjening med en ny bane uden om byen

Desværre fuldstændig korrekt.

Vejle by har fra dag 1 haft en fuldstændig forkvaklet opfattelse af byens kommende togbetjening. Man får minimum den nuværende betjening PLUS superlyntog Vejle-Odense-København og superlyntog Vejle-Horsens-Aarhus. Men det fatter man ikke i Vejle by. Suk.


Men det hjælper jo ikke på det når man så ser hvad der sker for Høje Tåstrup og Roskilde... De kæmpede imod den ny bane fordi de ville blive koblet af, og nej nej det var supplering... Hvad siger køreplanen fra december. Stort set ingen direkte tog til Århus fra de 2 byer...

Så må de jo få en Kattegatbro.


Kattegatbro hjælper ikke Høje Taastrup og Roskilde, da det er forbindelser fra/til Odense, Næstved og Nykøbing som er blevet forringet ved at de direkte og hurtige tog er/bliver omlagt via Køge - det er strækninger med mange pendlere.

Så en Ring 6 da. Tog Nyk. F - Vordingborg - Næstved - Ringsted - Roskilde - Hillerød - Helsingør - Helsingborg - Hässleholm - Kristiansstad, krydsende i Ringsted.

Og reelt er forbindelserne vest for Odense af mindre betydning - det er ikke Aarhus pendlerne kommer fra.

Det gør de med en Kattegatbro.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen