Fremtidens kunder i bus og tog? (Trafikpolitik)

af Jørgen Pagh Jensen @, søndag 09. februar, 2020, 09:50 (256 dage siden) @ Henrik Hansen

Hvis det er en præmis for denne diskussion er, at kollektiv trafik kun er blevet dyrere og dårligere de sidste 20 år - så må man jo faktatjekke den påstand.

Er trafikken blevet dyrere? De fleste trafikselskaber regulerer priserne efter inflationen - men det er vel ikke en generel fordyrelse? Jeg udelukker ikke, at der kan være lokale eksempler på større prisstigninger, men det er vel ikke et generelt fænomen.

Er trafikken blevet dårligere? Ja, der er mange lokale nedskæringer på busdriften, men billedet er nu ikke helt entydigt. I mit hjørne af Nordsjælland er busdriften faktisk betydeligt bedre nu end for 20 år siden. Med hensyn til togtrafikken er det generelle billede, at der i dag kører flere tog på de allerfleste strækninger end for 20 år siden - og i mange tilfælde også hurtigere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen