IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af Niklas Bygdestam @, lørdag 09. januar, 2021, 20:22 (19 dage siden) @ 1993matias

[...]
Havde det været før december 2020, kunne man godt tro, at der havde været svensk personale disponeret til de korte ture, men jeg formoder at det svenske personale nu kun kører på turene over broen, da de er blevet ansat af SJ. Det kunne måske have skabt nogle problemer, hvis de ikke kunne fremføre en MF'er.


Svensk personale har ikke fremført tog nord for København meget længe - muligvis siden DSBfirst. Svenskere fremfører kun tog, der kommer fra/kører til Sverige, og de stiger altid af på Hovedbanen. De kommer derfor aldrig ud for at køre ER eller MF :-)


Har svensk personal tidigare framfört MF? Den första tiden innan det fanns tillräckligt med ET/X31K gick det både MF och svenska Y2K mellan Sverige och Danmark. Så MF gick reguljärt i Sverige en tid. Men var det bara danska förare? Eller var det även svenska förare som körde MF?

Svenska Y2 och Y2K är ju egentligen MF. Så därför borde det inte ha varit problem för svenska förare att framföra MF.

Fanns det danska förare som framförde Y2K den första tiden?

--
Niklas Bygdestam
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen