IC3 vs. Öresundstog (Generelt)

af ulca, søndag 10. januar, 2021, 15:52 (13 dage siden) @ RasmusD

Er du helt sikker på at det ikke er en pr motorvogn, hvor hovedparten af systemer såsom styring af banemotorer er placeret?


Ja, 100%. Det er mellemvognens VCU, der overtager master-rollen, hvis VCU'en i forreste motorvogn svigter. Mellemvognen har også egen bremsecomputer (ET har jo ikke fællesbogier), og dele af højspændingssystemet er også placeret her.

Det lyder lidt i stil med IR4, hvor den ene endevogn (ER1) og mellemvogn (FR1) har pantografer og FR1 desuden har hovedtransformatoren monteret, hvilket krævede en forstærkning af vognkassen da transformatoren vejer 7 tons.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen