Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skifte i Fredericia fra K 22 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 6/4 2021, 00:02 (1129 dage siden) @ Trainee

Der er et kæmpe kommercielt potentiale gemt i billetsystemerne. Man behøver ikke engang give rabat på eksempelvis Grenåbanen, men bare det at man får vist en Orange billet når man søger på København-Grenå, fremfor blot en dyr normalprisbillet. Det kunne eventuelt være DSB's rabatpris København-Aarhus lagt sammen med Rejsekortprisen Aarhus-Grenå.


Det er præcis sådan det fungerer på Rejseplanen - på rejser hvor DSB Orange indgår, vil du blive vist både de normale billetmuligheder og en "Rejse med særtilbud", som fx. kan bestå af en Orange-billet og en enkeltbillet eller rejsekort.

Der er dog lige nu fejl i DSB's Orange-billetprissystem, som Rejseplanen slår op i, hvilket betyder at man ikke engang får vist Orange-billetter på rejser kun med DSB.

Men her er et eksempel på hvordan det ser ud:
[image]

Det jeg ønsker er at man får en samlet billet - mit forslag var baseret på indtægtsfordelingen ved sådan en løsning.

Problemet med den rejse du har søgt er at der er 6 minutter til at skifte på Nørreport. Har man købt en Orange billet fra Nørreport til Vordingborg og bussen er forsinket, så mister man Orange billetten.

Men jeg vil dog tilføje at jeg ikke nødvendigvis mener at en Orange billet skal kunne gælde til og hænge sammen med bybusser, metro og by-letbane. Det skal være minimum alle tog og regional-letbane samt gerne rutebusser til byer uden togbetjening - dog skal der indgå tog i rejsen.

Så kan man så diskutere om togbundne Orange-billetter er den bedste løsning i regionaltrafikken på Sjælland. Jeg så det i hvert fald gerne kombineret med en fri-rejse dagsbillet gældende udenfor myldretiden. Især når man i fremtiden nok vil opleve større ledig kapacitet med en minimumstogstørrelse på 275 siddepladser. Man havde det jo tidligere med Orange Sviptur.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak