Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Venstrekørsel København - Køge Nord-banen (Jernbanen i dag)

af thomastog, 26/4 2021, 13:16 (1097 dage siden) @ anho

Desuden skal du stadig krydse trafik fra Cph->Hvidovre med trafik fra Hvidovre mod Kh.

Mener dit oplæg var noget med helt uden at krydse... Never mind.

Men det skal man jo allerede på nuværende tidspunkt. Det bliver lidt anderledes, fordi toget i den ene retning vil skulle krydse to togveje og i den anden retning ikke nogen som helst, i stedet for at krydse én togvej uanset hvilken retning toget kører i. Og som jeg netop skrev i mit opslag, så forventer man jo ikke at køre tog Hovedbanen-Vigerslev-Hvidovre i almindelig drift, så det er et ret lille problem.

Min påstand er, at du ikke nedsætter antallet/steder af krydsninger, du flytter dem blot. Du lægger så dit snit af hvad du kigger på, så du ikke får de flyttede udfordringer med i dit regnestykke; derfor ser dit resultat rosenrødt ud.

Dertil kommer at hvis København H bliver simplificeret, behøver man ikke at 'udrette' trafikken derovre, og det vil ikke være svært at udforme udfletningsanlægget i Ringsted til at tage højde for venstresporsdriften - på visse punkter er det faktisk lettere at designe det når den ene bane er i venstresporsdrift og den anden er i højresporsdrift.

Vil du så også køre tog af modsatte spor (for ikke at kalde det venstre), mellem Kh og Helgoland, når de skal ud og forsynes, inden de skal retur ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak