Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Venstrekørsel København - Køge Nord-banen (Jernbanen i dag)

af thomastog, 26/4 2021, 17:59 (1098 dage siden) @ anho

Min påstand er, at du ikke nedsætter antallet/steder af krydsninger, du flytter dem blot. Du lægger så dit snit af hvad du kigger på, så du ikke får de flyttede udfordringer med i dit regnestykke; derfor ser dit resultat rosenrødt ud.


Min pointe er at det bliver lettere at håndtere krydsningerne dér hvor de bliver flyttet hen. Udfletningen ved Ringsted kan faktisk blive billigere at anlægge, hvis sporkrydsningen er flyttet derhen - hvis man altså ender med at bruge den østlige eller vestlige udfletningsløsning.

Der tror jeg så ikke vi bliver enige. Antallet af sammenfletning, udfletninger og krydsninger vil være de samme. De vil så bare ikke ske i de områder du analyserer; eller indenfor hvor du lægger dit snit.

Vil du så også køre tog af modsatte spor (for ikke at kalde det venstre), mellem Kh og Helgoland, når de skal ud og forsynes, inden de skal retur ?


Planen for forenkling af Hovedbanegården involverer at alle tog der ankommer til Hovedbanegården fra Ny Ellebjerg kommer til at benytte den som en sækbanegård, så der bliver ikke tale om at køre ud på Helgoland overhovedet.

Så du vil lade tog der ankommer til Kh, fra Aalborg, Esbjerg, Hamborg, ... med fyldte toiletter og opbrugt vandforsyning, returnere urengjorte til Jylland ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak