Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Venstrekørsel København - Køge Nord-banen (Jernbanen i dag)

af Niels Bak, 26/4 2021, 20:42 (1097 dage siden) @ anho

Der tror jeg så ikke vi bliver enige. Antallet af sammenfletning, udfletninger og krydsninger vil være de samme. De vil så bare ikke ske i de områder du analyserer; eller indenfor hvor du lægger dit snit.

Man vil kunne fjerne én udfletning helt, ved at rykke den forbi dér hvor jernbanen stopper, det vil sige på Hovedbanegården (i spor 4, 26 og 27 ifølge Banedanmark's oplæg). Den anden togvejskrydsning bliver ganske rigtig blot flyttet, men til et sted hvor den er væsentligt lettere at håndtere, og kan indbygges i en niveaufri udfletning der skal bygges under alle omstændigheder. Den kan måske blive marginalt dyrere.

Så du vil lade tog der ankommer til Kh, fra Aalborg, Esbjerg, Hamborg, ... med fyldte toiletter og opbrugt vandforsyning, returnere urengjorte til Jylland ?


Det er Banedanmark's plan, ikke min. Hele oversigten over deres planer er tilgængelig på deres hjemmeside, og projektet er også inkluderet i regeringens infrstrukturplan. Men det fungerer jo på sækbanegårde rundt omkring i verden. Så skal klargøringen selvfølgelig foregå andetsteds. Jeg stoler på at BaneDK har i hvert fald en vis form for styr på hvad de laver.

Planen for simplificeringen indeholder nye opstillingsspor vest for Hovedbanegården til de tog, som skal vendes her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak