Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Upræcis trafikinformation fra DSB - hvorfor? (Generelt)

af steenth, 18/5 2021, 10:52 (1074 dage siden) @ thomastog

Det er 1 million kroner spørgsmålet. Jeg er som pendler oprigtigt glad for, at de ansatte hos statsbanerne også oplever manglen på korrekt og præcis trafikinformation. Lidt ligesom når Metroselskabet skriver sådan her:

"M1/M2: Mandag den 17. maj i tidsrummet 00:00-05:30 kører der ingen tog mellem Christianshavn - Vestamager, passagerer skal benytte de indsatte busser på strækningen. I tidsrummet 00:45-01:15 og 03:58-04:30 kører der ingen tog mellem Nørreport - Amager Strand og i tidsrummet 01:15-03:58 skal passagerer mellem Vanløse - Lufthavnen skifte tog på Christianshavn."


Hm, jeg oplever da Metroselskabets besked som værende uhyggeligt præcis. Hvad er det du synes der mangler i informationen?


Jeg læser det som et eksempel på, at man kan formulere præcis trafikinformation.

Dog tror jeg den er for lang og ikke let læselig, for den gennemsnitlige passager.

Jeg kan også lide metroen beskeder. Der er nogle tider og stednavne så man kan se om man er berørt af det eller ej. Der er del beskeder på dsb.dk's trafikinformation som kræver søgning på rejseplanen for at afgøre om man er berørt eller ej.

Men det største problem at finde hen til trafikinformationen. Og hurtig kunne aflæse om der er nogle relevant for en. Der pt. 9 beskeder om ændringer i fjerntog og 16 kommende.... Det sker tit jeg misser nogle af dem...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere
ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak