Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB MY 1101, snereserve

af Svend Jensen, 4/12 2010, 11:02 (4892 dage siden) @ peu76

Jeg kan nu ikke se, hvordan det kan være ligegyldigt, om du er ansat i Contec eller ej? Du har da en klar interesse i at museumstog holder sig væk fra opgaver som snerydning og måletogskørsler! Noget så vigtigt som at holde infrastrukturen vedlige kan vel aldrig nogensinde blive en opgave for et privat firma som contec, så ville det jo blot blive dyrere end det er nu, for så skal direktøren, aktionærer osv. jo også have sit. Du kan jo se, hvad der skete da Contec, DB Schencker, Danske Fragtmænd etc. overtog godskørslen i DK. Stort set alle nationale godstransporter røg, vejene blev fyldt med lastbiler og CO2 udledningen steg voldsomt. Det er bare ikke godt nok. Jeg ved godt der er en masse politisk i det og at disse firmaer formentlig ikke har skylden alene, men det viser bare at selv godstransport ikke nødvendigvis egner sig til det frie marked. Jeg vil i hvert fald vove at påstå det ikke ligefrem er nogen fordel for samfundet hverken økonomisk eller trafikmæssigt, at DSB gods blev solgt fra.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak