Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB MY 1101, kontrakt, snerydning.

af Frembak, 8/12 2010, 07:06 (4888 dage siden) @ Steff

Kære Steff,

Nedennævnte må du ikke tage personligt, men det er et forsøg på et generelt svar til sikkert flere, OK?:-)

Helt i orden.

Indledningsvis er jeg IKKE ansat i hverken DSB, BDK eller ved DJM. Men baggrundsinformationerne hvormed jeg udtalte mig, var indhentet i anledning af ”Hvorfor står 1101 i Næstved”. Ikke andet. Det er så op til læserne i Forum at afgøre, om de vil tro på dette eller lade være med m.h.t. sandsynlighed, troværdighed mv. Men hvorfor skulle jeg skrive noget som ikke er korrekt og som let kan kontrolleres?
Derfor kan jeg jo heller ikke udtale mig på hverken DJM, BDK eller andres vegne, da jeg ikke har yderligere kendskab til sagen end det jeg refererede til.

Jeg reagerede udelukkende fordi dit indlæg efterlod et klart indtryk af at være et partsindlæg der skulle lukke den parallelle diskussion om DSB Museumstog forretningsmæssige beføjelser. Og indlægget indeholdt adskillige påstande der efterlod et skønmaleri af forholdene. Hvis du ikke selv er part, så ser det ud som om du måske blevet brugt som talerør for en eller flere parter, jeg ved det ikke. Men jeg skal gerne beklage hvis du uforvarende er blevet hvirvlet ind.

Uanset, så er der i dette og lignende fora en masse entusiaster der på mere eller mindre kvalificeret vis deltager i debatten. Og så en bred vifte af professionelle (de fleste professionelle i branchen er jo også entusiaster på et eller andet plan) der følger følger med uden at deltage. Og i dette forum som i de andre stikker de professionelle af og til næsen frem, enten for at korrigere åbenlyst sludder eller for at plante budskaber. Eller begge.

Jeg giver dig fuldstændig ret i at de pågældende virksomheder bør tage sagen (og de andre sager med de konflikter) til Trafikstyrelsen til officiel afgørelse. Det vil være sundest for alle parter. Det er ikke sidste gang vi ser denne konflikt hvis der ikke kommer en officiel afgørelse.

Med dette føler jeg min rolle udspillet i dette emne om ”Hvorfor står……!:-|

Ditto.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak