ind&se nr. 24, oktober 2017 (Generelt)
Nu har jeg læst alle 139 sider om "fremtidens tog".
Lad os sige det pænt: Der var en del sludder og vrøvl imellem.....
Jeg lavede et bette indlæg, som kan læses Fremtidens tog.
Det er nogle dage gammelt, men jeg så ikke at du argumenterede mod dengang - måske noget sommerferie?
Et godt råd. Stop det fis med "kompleksitetsomkostninger" med forskellige materieltyper og stop med at forlange negativt cash-flow for leverandører.
Det er lige lukt til nok en omgang IC4-tog idet kun useriøse fabrikker vil byde ind og hente resten via alle de tossede krav DSB med statsgaranti kommer med efter kontraktens indgåelse. At du samtidig ender med at købe materiellet dyrere end hvad andre kan, ja det vil slå hårdt igennem når der udbydes. DSBs kapitalomkostninger er ganske enkelt for høje fordi materiellet er købt for dyrt.
Af samme grund skal monopolet jo bevares for at finansiere den livsstil.