Kan jernbanen hjælpe ???? (Trafikpolitik)

af andersj @, Aalborg, fredag 16. august, 2019, 15:51 (469 dage siden) @ Michael Deichmann

Transporttiden er alfa og omega.

Variationen fra dag til dag, ja, den skal være minimal, mens længden har mindre betydning (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig), men hvis det er 1 time den ene dag og 1½ den næste så er det skidt - det andet kan man planlægge sig ud af et langt stykke ad vejen.
Der har været alenlange diskussioner om en forlængelse på 5 minutter på en rejse på 1½ time - jo det er da surt, men hvis bare man kan regne med en konstant transporttid - og det kan man ikke idag.
Og det kan man i mange perioder på dagen heller ikke på motorvejene for den sags skyld.

Du har ret i at pålidelighed er det vigtigste ifølge denne undersøgelse af Passagerpulsen. Men rejsetid kommer dog også ind på andenpladsen.

[image]

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 
DB Cargo
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen