Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af steenth, 4/12 2019, 10:57 (1605 dage siden) @ esni

Jeg kunne også have mine tvivl - hvad med signalsystem, ATC, oplæring af personale...osv.

Der er ikke ATC på Lille Nord.


...nej men det er der mellem Snekkersten og Helsingør


Der er så vidt jeg kan se ca 6 muligheder:
0. Man opgiver at prøve togene i plandrift i Nordsjælland
1. Prøvedriften er kun på Snekkersten - Hillerød
2. I Planen for prøvedriften køres der kun 70 km/t mellem Snekkersten og Helsingør
3. ATC aflyses imellem Snekkersten og Helsingør mens prøvedriften pågår
4. Der installeres ETCS Level 1 LS ved udvalgte signaler imellem Snekkersten og Helsingør (ETCS level 1 LS bruges vist ofte parallelt med nationale togkontrolsystemer)
5. Prøvetogene udrustes med DK-STM

3 vil man ikke - mere sandsynlig er 2. 4 er ret krævede - der er mange signaler som skal ombygges. Og ATC er på ETCS L1 FS niveau... 5 bør være til at håndtere.. når der er ETCS i toget. Men der en del godkendelsesarbejde...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak