Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af esni, Frederikssund, onsdag 04. december, 2019, 11:20 (10 dage siden) @ steenth

Jeg kunne også have mine tvivl - hvad med signalsystem, ATC, oplæring af personale...osv.

Der er ikke ATC på Lille Nord.


...nej men det er der mellem Snekkersten og Helsingør


Der er så vidt jeg kan se ca 6 muligheder:
0. Man opgiver at prøve togene i plandrift i Nordsjælland
1. Prøvedriften er kun på Snekkersten - Hillerød
2. I Planen for prøvedriften køres der kun 70 km/t mellem Snekkersten og Helsingør
3. ATC aflyses imellem Snekkersten og Helsingør mens prøvedriften pågår
4. Der installeres ETCS Level 1 LS ved udvalgte signaler imellem Snekkersten og Helsingør (ETCS level 1 LS bruges vist ofte parallelt med nationale togkontrolsystemer)
5. Prøvetogene udrustes med DK-STM


3 vil man ikke - mere sandsynlig er 2. 4 er ret krævede - der er mange signaler som skal ombygges. Og ATC er på ETCS L1 FS niveau... 5 bør være til at håndtere.. når der er ETCS i toget. Men der en del godkendelsesarbejde...

Jeg tror da heller ikke selv på at man vil bruge mulighed 3, men jeg forsøgte blot at opregne samtlige muligheder. Ved mulighed 5 ville man skulle alvorligt til lommerne for at få prøvetog

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hammel - Århus Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen