Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, lørdag 30. november, 2019, 14:09 (6 dage siden) @ esni

Har I ikke leveret 50 Hz togsæt UDEN batterier til Frankrig?
Er det på samme platform som de tog I kan levere med og uden batterier i Tyskland?

Der er ingen tekniske problemer i at installere 25 kV/50 Hz for de tyske tog. Det koster en smule at lave - og en del mere at få godkendt.

De franske AGC hybridtog (1,5 kV DC/ 16 2/3 Hz? hhv., 25 kV AC/50 Hz + diesel) bliver iøvrigt ombygget til batteritog over de kommende år, med ladefunktion både når de kører under jævnstrøm og vekselstrøm....

Helt generelt: Alle batteritog til Tyskland vil kunne anvendes i Danmark indenfor det, som tyskerne kalder en "lackierungsvariant" - dvs: Tysk tog ændret til 25 kv / 50 hz, dansk GSM-R og STM boks (der forhåbentlig kan udelades)
Alle de aktuelle batteritogsplatforme har ETCS BL 3.6.0 i programmet.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Svenska-lok

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vejle - Give Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen