Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af BoA, Herlev, 19/12 2019, 02:26 (1591 dage siden) @ mpp

Hej mpp.
Der er jo fire spor mellem Dybbølsbro og Hovedbanen, så med nogle velplacerede transversaler kunne man vel køre toget ind på den modsatte perron så det kan fortsætte i modsat retning. Der er givetvis en masse andre grunde til ikke at gøre det, men kunne det lade sig gøre?

Jeg er rimelig sikker på, at der er ”nogen”, der ikke synes det er en god ide, at ”spærre” et af de 4 spor på Hovedbanegården i den tid det tager Lokoføreren at lukke førerrum SA81/82xx, og spadsere ned i den anden ende for at gøre sig klar i førerrum SA91/92xx, (3 gange i timen)
S-toget ankommer (rettidigt) 00-20-40 og har afgang mod Frederikssund 08-28-48
Hvis ikke manøvren kan gøres på 8 min., skal der ”spærres” 2 spor.
(På Ballerup St. ankommer Linje C i minuttal 07-27-47 og bortrangeres, for at afgå mod Klampenborg i minuttal 30-50-10)
Med venlig hilsen.
Bjørn Andrup.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak